CZĘŚĆ DZIEWIĄTA .
SWINGUJĄCY MAŁOLACI Z LONDYNU .
http://www.youtube.com/watch?v=BX0Bhga_2vsPOMIMO , ŻE BARDZO MAŁO MA COŚ WPÓLNEGO ZE SWIGIEM , UTWOREK KAPLEKI ,, Dire Straits ,, , ,, sułtani swingu ,, , WARTO GO WYSŁUCHAĆ , BO TEMAT ,, Swingujące małolatki ,, O KTÓRYM BĘDĘ PISAŁ , TAKŻE MA MAŁO WSPÓLNEGO ZE SWINGIEM ; troszeczkę . JEST TEŻ INNY POWÓD ; DLA MNIE ROZWÓJ MUZYKI ZATRZYMAŁ SIĘ WŁAŚNIE NA TEJ KAPELCE . PO NICH , A TAKŻE PO ,,Nirwanie ,, NIE BYŁO JUŻ ŻADNEGO ZESPOŁU , KTÓRY BY MNIE INTERESOWAŁ (przypominam jak zwykle , że są to moje subiektywne poglądy ) . SWING Z ANG. OZNACZA KOŁYSAĆ SIĘ I TYM KOŁYSANIEM ZAINTERESOWALI SIĘ MŁODZI LUDZI W LONDYNIE W PIERWSZEJ POŁOWIE LAT 60 tych . TO OKREŚLENIE LONDYŃSKIEGO ,, swingu ,, W SENSU STRICTO NIE JEST SWINGIEM JAKO NURTU MUZYCZNEGO JAKI REPREZENTOWAŁ NP. PAN GLENN MILLLER . WYMYŚLONO INNĄ , PODOBNĄ NAZWĘ DO TEGO ZJAWISKA MUZYCZNEGO I KULTURALNEGO ; TO TERMIN ,, Swinging London ,, I TEGO BĘDZIEMY SIĘ TRZYMAĆ . A TERAZ PAN GLEN MILLER W PRAWDZIWYM SWINGU . . . COŚ WSPANIAŁEGO , I TO COŚ ŚPIEWAŁY PEWNE SIOSTRY , LECZ NIE NAPISZĘ JAKIE . SAMI SOBIE POSZUKAJCIE , BO O NICH JUŻ PISAŁEM . . .
http://www.youtube.com/watch?v=FAQgXPTekOUPRZY PANU GLENIE WRACAMY NA CHWILKĘ DO POLSKI . ROK 1964 , TO DOBRY ROK DLA POLSKIEGO BIG BEATU . Z JEDNEJ STRONY PRZYBYŁO ZESPOŁÓW GRAJĄCYCH Rock & Rolla – Tajfuny , Chochoły , Dzikusy , A Z DRUGIEJ TE DWIE GRUPY , KTÓRE DOTYCHCZAS PRYM WIODŁY : Niebiesko Czarni I Czerwono Czarni – WZMOCNIŁY SWĄ POZYCJĘ , A PRZEDE WSZYSTKIM SWÓJ REPERTUAR . JUŻ NIE ZAGRANICZNY , LECZ POLSKI REPERTUAR PANOWAŁ NIEPODZIELNIE NA ESTRADZIE – NA KONCERTACH SŁYSZELIŚMY TYLKO GŁÓWNIE JĘZYK POLSKI , POMIMO , ŻE MŁODZI WYKONAWCY NIEMIŁOSIERNIE KALECZYLI POLSZCZYZNĘ . NOWYM WOKALISTĄ Niebiesko Czarnych ZOSTAŁ Wojtek Korda ( prawdziwe nazwisko ,, Kędziora ,, ) , NASTOLATEK WCIĄGNIĘTY DO Rock & Rolla Z POZNAŃSKIEGO CHÓRU Stuligrosza . ALE GŁÓWNYMI GWIAZDAMI BYLI Czesław Niemen I Michaj Burano , DWIE RÓŻNE IDYWIDUALNOŚCI , NIE BARDZO ZGADZAJĄCE SIĘ ZE SOBĄ NA SCENIE I POZA NIĄ . OBAJ TEŻ NIEBAWEM ODESZLI OD ZESPOŁU , BY PROWADZIĆ SOLOWE KARIERY . MUZYCZNYM KIEROWNIKIEM ZESPOŁU BYŁ Zbigniew Podgajny , A W ROKU 1964 GRAŁ JESZCZE NA GITARZE Krzysztof Klenczon , KTÓRY POŻEGNAŁ SIĘ Z ZESPOŁEM LATEM TEGO ROKU ABY ODEJŚĆ DO Czerwonych Gitar . MIEJSCE SOLOWEGO GITARZYSTY PRZEJĄŁ PO NIM Janusz Popławski . WARTO WPOMNIEĆ , ŻE OBYDWA KOLOROWE ZESPOŁY DŁUGO NIE WYSTĘPOWAŁY POZA GRANICAMI NASZEGO KRAJU I W KOŃCU Czerwono Czarni WYJECHALI DO NRD ; W TYM SAMYM ROKU Niebiesko Czarni MIELI POWAŻNE TORNEE W SZWECJI . PONIEWAŻ W POLSCE TRUDNO BYŁO KUPIĆ DOBRY SPRZĘT ESTRADOWY – PRÓCZ CZESKICH JOLAN ( grałem na tej gitarze. Bardzo dobre gitary. ) I ORGANÓW Z NRD NIC WŁAŚCIWIE U NAS DOBREGO NIE BYŁO DO GRANIA – CZŁONKOWIE ZESPOŁU CAŁE ZAROBIONE KORONY PRZEZNACZYLI NA SPRZĘT . POJAWIAJĄ SIĘ TEŻ TAKIE NAZWISKA JAK Anna German I Wojtek Młynarski . ZATRZYMAM SIĘ JEDNAK NA IKONIE NASZEJ MUZYKI ROZRYWKOWEJ DLA MNIE ; PANI Ś.P. Annie German . Anna German BYŁA CHYBA ROSJANKĄ , BO URODZIŁA SIĘ W UZBECKIEJ SRR (zssr )W 1936 ROKU , A ODESZŁA W KOSMOS W 1982 ROKU . PIOSENKARKA , KOMPOZYTORKA I AKTORKA , A Z WYKSZTAŁCENIA GEOLOG . ŚPIEWAŁA W SIEDMIU JĘZYKACH I BYŁA LAUREATKĄ FESTIWALI M.IN. W MONTE CARLO , WISBADEN , BRATYSŁAWIE , SAN REMO , NEAPOLU , CANNES , SOPOCIE I INNYCH . DWUKROTNIE ZOSTAŁA UZNANA ZA NAJPOPULARNIEJSZĄ POLSKĄ PIOSENKARKĘ WŚRÓD POLONII AMERYKAŃSKIEJ . ZDOBYŁA ZŁOTĄ PŁYTĘ ZA LONGPLAY ,, Człowieczy los ,,. WYSTĘPOWAŁA W USA , KANADZIE , WIELKIEJ BRYTANII , AUSTRALIII , FRANCJI , PORTUGALII , WŁOSZECH , WĘGRZECH , MONGOLII , NRD , RFN I U NASZEGO KOCHANEGO TATUSIA , CZYLI W ZSRR . WYDAWAŁA PŁYTY W JĘZYKU POLSKIM , ROSYJSKIM I WŁOSKIM . JAKO PIOSENKARKA DEBIUTOWAŁA W 1960 ROKU WE WROCŁAWSKIM KALAMBURZE .(miałem w tym teatrze pracować , ale wybrałem teatrzyk o nazwie ,, kompocik z papawerku ) . W 1963 ROKU WZIĘŁA UDZIAŁ W TRZECIM MIĘDZYNARODOWYM FESTIWALU PIOSENKI W SOPOCIE , GDZIE ZDOBYŁA DRUGĄ NAGRODĘ W DNIU POLSKIM ZA UTWÓR ,, Tak mi z tym źle ,, .
http://www.youtube.com/watch?v=JDwIKIMYdjANATOMIAST W 1964 ROKU ZDOBYŁA DRUGĄ NAGRODĘ NA FESTIWALU PIOSENKI W OPOLU ŚPIEWAJĄC PIOSENKĘ ,, Tańczące Eurydyki ,, . W 1965 ROKU ZDOBYŁA PIERWSZĄ NAGRODĘ ZA PIOSENKĘ ,, Zakwitnę różą ,, I ZAKWITŁA , BO W TYM OKRESIE POZNAŁA SWOJEGO MĘŻA Zbysia Tucholskiego . ZOSTAŁA TEŻ ZAPROSZONA PRZEZ WŁOSKĄ FIRMĘ FONOGRAFICZNĄ ,, Company Discografica Italiana ,, DO WŁOCH I PODPISAŁA Z NIMI KONTRAKT NA TRZY LATA . W TYM SAMYM ROKU WYSTĄPIŁA W PARYSKIEJ OLIMPII . JAKO PIERWSZA I JEDYNA W HISTORII POLSKA ARTYSTKA , ZAŚPIEWAŁA NA FESTIWALU W SAN REMO . W 1967 ROKU WRACAJĄC Z KONCERTU ULEGŁA WYPADKOWI SAMOCHODOWEMU . POWRACAŁA DO ZDROWIA TRZY LATA , A W TRAKCIE REKONWALESCENCJI NAPISAŁA KSIĄŻKĘ BIOGRAFICZNĄ PT. Wróć do San Remo ,,. GDY PAN GOMUŁKA ODPADŁ OD WŁADZY PRZY KOMUNISTYCZNYM KORYTKU , CZYLI W 1970 , POWRÓCIŁA NA SCENĘ Z TRZECIĄ PŁYTĄ PT. ,,Człowieczy los ,, . DOSZŁA TEŻ DO WNIOSKU , ŻE CZAS NA MIŁOŚĆ I W 1972 ROKU SPOTKAŁA SIĘ W KOŚCIÓŁKU Z KSIĘDZEM I ZE SWOIM UKOCHANYM Zbyszkiem , A Z TEGO SPOTKANIA POJAWIŁO MAŁŻEŃSTWO I POTEM DZIECIĄTKO, KTÓREMU TEŻ DANO NA IMIĘ Zbysio . POTEM JUŻ SAME NAGRODY : ZŁOTY KRZYŻ ZASŁUGI , ZŁOTY PIERŚCIEŃ , ZŁOTY KORD , KRZYŻ KAWALERSKI ORDERU ODRODZENIA POLSKI ; Tadzio Nalepa TAKŻE TAKOWY KRZYŻ OTRZYMAŁ . DO SMUTNEJ WIADOMOŚCI ZALICZAM TO , ŻE W 1970 ROKU STWIERDZONO U NIEJ CHOROBĘ NOWOTWOROWĄ I PO DŁUGIEJ WALCE Z NOWOTWORKIEM ODESZŁA NA NIEBIAŃSKĄ ŁĄKĘ 26 SIERPNIA W 1982 ROKU . NAPIS NA TABLICY NAGROBNEJ Ani German ,, Pan jest moim pasterzem ,, . UTWOREK Z TEGO OKRESU DLA PANI Ani German ODE MNIE . . .
http://www.youtube.com/watch?v=IvGDy4C0jaQSWING , CZYLI ,, Kołysać się ,, TO KIERUNEK MUZYKI JAZZOWEJ POPULARNY NA PRZEŁOMIE LAT 30 I 40 W USA DWUDZIESTEGO WIEKU . TO MUZYKA SYNKOPOWA , W KTÓREJ DUŻĄ ROLĘ GRA SEKCJA RYTMICZNA ZAWIERAJĄCA NAJCZĘŚCIEJ PERKUSJĘ I GITARĘ BASOWĄ PLUS INSTRUMENTY KLAWISZOWE LUB GITARĘ . WSZYSTKO TO WSPÓŁPRACUJE Z UNSTRUMENTAMI DENTYMI TAKIMI JAK FLET , KLARNET , PUZON , SAKSOFON ,TRĄBKA , MUZYCZNYM DODATEK DEKORACYJNYM MOŻE BYĆ TEŻ WOKAL . MUZYKĘ SWINGOWĄ WYKONYWAŁY ZAZWYCZAJ DUŻE ZESPOŁY TZW. BIG BANDY , A DO NAJSŁAWNIEJSZYCH NALEŻAŁY ZESPOŁY BIG BANDOWE Counta Basiego , Benny’ego Godmana , Duk’a Ellingtona i PANA Glenna Millera . W OKRESIE DRUGIEJ WOJNY ŚWIATOWEJ BYŁ BARDZO LUBIANY W INNYCH PAŃSTWACH , ZWŁASZCZA DLATEGO , ŻE JAKO SYMBOL DEKADENCKIEGO ZACHODU !!!!!!!!!!! , BYŁ WYRAZEM WALKI PRZECIWKO TATALITARYZMOM FASZYSTOWSKIM I KOMUNISTYCZNYM . SWING STAŁ SIĘ SYMBOLEM OPORU PRZECIWKO SOWIECKIEJ WŁADZY W KRAJACH PODPORZĄDKOWANYCH MOSKWIE PO 1945 ROKU . W LATACH 1949-54 WŁADZE ZE SWINGIEM KOJARZYŁY PRZEDE WSZYSTKICH BIKINIARZY , A TO JUŻ MAŁY KROCZEK DO HIPISÓW . SWING STRACIŁ NA POPULARNOŚCI WRAZ ZAKOŃCZENIEM DRUGIEJ WOJNY ŚWIATOWEJ , LECZ W PEWNYM SENSIE DOPROWADZIŁ DO NARODZIN JAZZU NOWOCZESNEGO ORAZ POPULARNEJ MUZYKI ROZRYWKOWEJ , A WIĘC MIN. DO Swinging London . . . I Z TEGO OKRESU KAPELKA ,, The Kiks ,, . . .
http://www.youtube.com/watch?v=-2GmzyeeXnQZAINETRESOWANIE MŁODYCH LONDYŃSKIM ,, Swinging London ,, NA WIELKĄ SKALĘ TRWAŁO BARDZO KRÓTKO , ALE NA DŁUGO POZOSTAWIŁO WIELE FAJNYCH SPRAW MUZYCE , KTÓRE TO WPŁYNĘŁY NA JEJ ROZWÓJ . TO BYŁA NOWA MODA I NOWY WYMIAR W MUZYCE , A MEKKĄ TEGO ZJAWISKA BYŁO CENTRUM LONDYNU , WŁAŚCIWIE ULICA ,, Carnaby Street ,, . ZAWSZE KAŻDA KONKULTURA MA SWOJĄ ULICĘ LUB JAKIŚ PUNKT W MIEŚCIE W KTÓRYM SIĘ ROZWIJAŁA , GDZIE SIĘ WSZYSCY SPOTYKALI . WROCŁAWCY HIPISI MIELI BAR ,, barbara ,, , W BOLESŁAWCU RYNEK , WARSZAWA ,, Nowy Świat ,, I ,, kawiarnia mocca ,, W KTÓREJ TO ROZPRZESTRZENIA SIĘ NAROMANIA , A RACZEJ HANDEL KOMPOTEM . . . I SWINGUJĄCY LONDYŃCZYCY W PRZEBOJU O ULICY ,, Carnaby Street ,, O TYM SAMYM TYTULE .
\
http://www.youtube.com/watch?v=Y9CpX1cK8poTA ULICA BYŁA CENTRUM , MEKKĄ , OGNISKIEM SWINGUJĄCEJ WIELKIEJ BRYTANII . ONA WYZNACZAŁA W TYM OKRESIE TRENDY W MUZYCE .TEN OKRES TO TAKŻE OKRES ,, Modsów ,, I Rangersów ,, . . .
MODS – W MIARĘ FAJNA SUBKULTURA ,KTÓRA POWSTAŁA W WIELKIEJ BRYTANII Z KOŃCEM 1950 ROKU . ELITA MODSÓW ZBIERAŁA SIĘ W KLUBACH LONDYNU W PIĄTEK I WYSIADYWLI TAM AŻ DO JEGO ZAMKNIĘCIA , CZYLI DO SOBOTY RANO . POTEM KRĄŻYLI GDZIEŚ NA GRANICACH MIASTA I W SOBOTĘ WIECZOREM ZACZYNALI TĄ SAMĄ PIOSENKĘ ŻYCIOWĄ . BYLI TO MIŁOŚNICY NOCNYCH IMPREZ I TRUDNO BYŁO ODRÓŻNIĆ MODSA OD ,, normalnego homitka ,, . PANOWIE CI NORMALNIE PRACOWALI , ABY MIEĆ NA NARKOTYKI I CIUCHY , BYLI SCHLUDNIE UBRANI , COŚ PODOBNEGO DO ,, Yuppies ,, , LECZ TO BYŁA TYLKO MASKA . BYLI CAŁY CZAS NA PIGUŁKACH , WŁOSY JUŻ NIE BYŁY TAKIE KRÓTKIE ; TO BYŁ TAKI SUBTELNY FRANCUSKI JEŻYK , BARDZO MODNY . GARNITUR Modsa ZROBIONY BYŁ Z JEDWABIU W KOLORZE OBOWIĄZUJĄCYM W DANYM MIESIĄCU . KLAPY BYŁY ODPOWIEDNIEJ SZEROKOŚCI , A MARYNARKA BYŁA NA JEDEN LUB NA DWA GUZIKI . PO PROSTU OKREŚLONA ŚCISŁA KULTURA W UBIORZE . TO BYŁ BUNT W ANGIELSKIM STYLU I NIE BYŁ TO BUNT ZEWNĘTRZNY , LECZ WEWNĘTRZNY , CAŁKOWICIE INNY NIŻ ,, Rangers’ów ,, . BYŁ SUBTELNY I POWŚCIĄGLIWY I DLATEGO WIELE UTWORKÓW RÓŻNYCH KAPELEK NA WYSPACH GRAŁO I ŚPIEWAŁO O NICH . NIEJAKI PAN STING , KTÓRY JAK WIECIE , A JAK NIE WIECIE , TO SIĘ DOWIECIE , BYŁ TAKŻE AKTOREM . JEST Z NIM FILM O MODSACH W ROLI GŁÓWNEJ , ALE BRAK JEST OPISU W INTERNECIE . JEST TO PRAWDOPODOBNIE FILM ,, Ouadrophenia Franca Roddmana ,,. JA TEN FILM OGLĄDAŁEM BARDZO DAWNO TEMU I PRZYZNAM SIĘ ,, po ciuchu ,, , ŻE NIC NIE ROZUMIAŁEM Z NIEGO . MUZYKA SUBKULURY Modsów TO PRZEDE WSZYSTKIM KAPELKA ,,The Who ,, . TO ANGIELSKI ZESPÓŁ ROCKOWY POWSTAŁY W 1964 ROKU , KTÓRY UWAŻANY JEST ZA JEDNĄ Z NAJBARDZIEJ WPŁYWOWYCH GRUP ROCKOWYCH WSZECH CZASÓW . PIERWSZY SINGIEL ZESPÓŁ WYDAŁ W 1965 ROKU , A PIERWSZA PŁYTA WYDANA TAKŻE W TYM ROKU ,, My Generation ,, UCZYNIŁA ICH SŁAWNYMI . UTWOREK Z TEJ PŁYTY STAŁ SIĘ HYMNEM MŁODEGO POKOLENIA I NIE TYLKO . SUBKULTURA PUNKÓW , KTÓRA POWSTAŁA KILKANAŚCIE LAT PÓŹNIEJ RÓWNIEŻ UTOŻSAMIAŁA SIĘ Z TEKSTEM TEGO UTWORKU . IDEA MODSÓW I PUNKÓW ZAWARTA JEST W SŁYNNYCH SŁOWACH Z TEKSTU UTWORKU : mam nadzieję , że umrę , zanim się zestarzeję . PRZYZNAM SIĘ ,, po cichu ,, , ŻE TAKŻE UTOŻSAMIAM SIĘ Z TYM TEKSTEM , BO JESZCZE SIĘ DALEKO MI DO STAROŚCI (mamy dzisiaj 2014 -01-10 , a ja mam już prawie 60 lat , bez kilku msc. ) . UTWOREK TEN SKLASYFIKOWANY JEST NA 11 MIEJSCU LISTY 500 UTWORÓW WSZECH CZASÓW MAGAZYNU ,, Rolling Stone ,, . W 1990 GRUPA ,, The Who ,, ZOSTAŁA WPROWADZONA DO ,, Rock And Roll Hall of Fame ,, . CIEKAWE CZY WIECIE CO TO ZA STWOREK ,, Rock And Roll Hall of Fame , A PISAŁEM O NIM . SŁYNNY HIPISOWSKI ,, WOODSTOCK ,, I UTWOREK ,, My Generation ,live at Woodstock ,,
http://www.youtube.com/watch?v=gJecJ5SI5W0Z KOLEI Rockersi TO SUBKULTURA MŁODZIEŻOWA , KTÓRA SIĘ ROZWINĘŁA GŁÓWNIE W USA I WIELKIEJ BRYTANII . SWÓJ STYL ORAZ NAZWĘ ZACZERPNĘLI Z Rock & Rolla , MUZKI SPOŁECZNIE NIEAKCEPTOWANEJ W TAMTYM OKRESIE . IDEOLGIA Rockersów CHARAKTERYZOWAŁA SIĘ POGARDĄ WOBEC WZORÓW I NORM , ODRZUCENIEM POŚCIGU ZA KARIERĄ I CHĘCIĄ STABILIZACJI , BRAKIEM DĄŻENIA DO POKONYWANIA SPOŁECZNEJ DRABINY . ŻYLI Z DNIA NA DZIEŃ . WYZNAWALI KATEGORIĘ NIEUSTAJĄCEJ WALKI , ZASADĘ : SILNIEJSZY I BARDZIEJ CYNICZNY ZWYCIĘŻA . Rockersi NOSILI DŁUGIE WŁOSY (tzw. kaczy kuper ) , UBIERALI SIĘ NIEDBALE , CHARAKTERYSTYCZNE CECHY ICH UBIORU TO PODARTE DŻINSY I CZARNE KURTKI . BYLI TYPOWĄ GRUPĄ OUTSIDERÓW , KTÓRA WYCOFAŁA SIĘ ZE SPOŁECZEŃSTWA ALBO PRZYJMOWAŁA WOBEC NIEGO POSTAWĘ AGRESYWNĄ . W USA BYŁY TO GRUPY O CHARAKTERZE GANGÓW ULICZNYCH ZAJMUJĄCYCH SIĘ ROZBIJANIEM ZABAW W KLUBACH W LEPSZYCH DZIELNICACH . UCZESTNICY RUCHU PRZECIWSTAWIALI SIĘ MODELOWI TZW. dobrego Amerykanina – PATRIOTY . W WIELKIEJ BRYTANI BYLI CAŁKOWITYM PRZECIWIEŃSTWEM Modsów I BRALI CZYNNY UDZIAŁ W BÓJKACH Z NIMI . UBIERALI SIĘ NIECHLUJNIE , AFISZOWALI SWOJĄ NIŻSZOŚĆ ORAZ NIEPRZYSTOSOWANIE DO REGUŁ I SYSTEMU . RUCH ZACZĄŁ ZANIKAĆ W POŁOWIE LAT 60 I BYŁ PODŁOŻEM TAKICH SUBKULTUR JAK HARLEYOWCY , MOTOCYLKIŚCI , RIDERSI , PUNKOWCY (punki ). A TERAZ ŻARTEM O TYCH BANDYTACH , BO DLA MNIE TO BYLI BANDYCI . . .
Paris Hilton o rockowym stylu życia .
Rockersi – subkultura, która rockuje. Bardzo pewni siebie, więc aby nie zawstydzać zwykłych maluczkich, trzymają się wyłącznie z innymi rockersami, ewentualnie naprawdę zajebistymi przedstawicielami innych subkultur. Rockersom wszystko wisi i powiewa, robią tylko to co chcą, ale robią to z klasą i wrodzonym (bądź wyuczonym) wdziękiem, przez co nie można ich nazwać anarchistami.
WYGLĄD .
Ubierają się w to co popadnie, ale nigdy nie wyglądają jakby byli brudni bądź jakby dopiero co wyszli z kontenera na śmieci.
To rockersi zapoczątkowali modę na noszenie gigantycznych okularów-much. I tylko oni wyglądali w nich stylowo.
Marka jest dla nich podstawą. Rockersi nie piją piwa. Oni piją Heinekena. Rockersi nie piją Coli, oni piją wyłącznie umiłowaną Pepsi. Nawet spożywane przez nich żelki muszą mieć swoją markę.
Przywiązują bandany do czarnych rurek.
Nieodzownym elementem wyglądu każdego szanującego się rockersa są pierścienie na każdym palcu, a w sezonie letnim nawet na palcach stóp.
Rockers posiada czyste, zadbane, ufryzowane, długie natapirowane włosy, którymi nieustannie potrząsa dla uzyskania większej objętości.
Stopy rockersa powinny być odziane w kowbojki.
Kiedy idzie, słychać wszystkie metalowe ozdoby (bransolety, wisiory, naszyjniki, medaliony, okucia kowbojek)
ZACHOWANIE .
Lubią spożywać alkohol, ale nawet w stanie upojenia trzymają fason i nie budzą się następnego dnia z dziesięcioma obcymi osobami w łóżku.
Na koncertach swoich ulubionych kapel rockowych skaczą w górę najwytworniej i najładniej piszczą.
Rockersi jako jedyni mogą siedzieć do czwartej nad ranem w kawiarni, popijając kawę, i przez trzy godziny paląc jednego papierosa, nie pisząc przy okazji jakichś mhrocznych wierszy.
Rockersi noszą rozpięty rozporek, aby przypadkiem każdy mógł dostrzec ich stylową klamrę z paska.
Rockersi używają tylko zapalniczek Zippo.
Rockersi nigdy się nie spóźniają – po prostu nie informują Cię o przesunięciu godziny spotkania o jakieś 40 minut.
PRZYWILEJE.
Tylko oni nie muszą rzucać się z tłumem w pogoni za autografami swoich ukochanych twórców. To twórcy zabiegają o to, aby rockersi wzięli od nich autografy.
Są najpewniejszym źródłem informacji dotyczących twórców muzyki rockowej. Tylko oni wiedzą, w jakich gatkach sypiają członkowie The Police i z jakiej planety tak naprawdę pochodzi David Bowie.
Nikt nie ma prawa uśmiercić rockersa. Oni uśmiercają się sami. Najczęstszą formą stylowego odejścia z tego świata jest aplikowanie sobie złotego strzału, rzucanie się pod rozpędzony pociąg bądź wydanie tłumowi pozwolenia na tratowanie.
OBOSTRZENIA.
Tylko oni nie muszą rzucać się z tłumem w pogoni za autografami swoich ukochanych twórców. To twórcy zabiegają o to, aby rockersi wzięli od nich autografy.
Są najpewniejszym źródłem informacji dotyczących twórców muzyki rockowej. Tylko oni wiedzą, w jakich gatkach sypiają członkowie The Police i z jakiej planety tak naprawdę pochodzi David Bowie.
Nikt nie ma prawa uśmiercić rockersa. Oni uśmiercają się sami. Najczęstszą formą stylowego odejścia z tego świata jest aplikowanie sobie złotego strzału, rzucanie się pod rozpędzony pociąg bądź wydanie tłumowi pozwolenia na tratowanie.
http://www.youtube.com/watch?v=Y9CpX1cK8poNA TEJ LONDYŃSKIEJ ULICY TWORZYŁA SIĘ WIĘC NIE TYLKO MUZYKA ALE TAKŻE KONTESTACJA I MODA ; BUTIKÓW BYŁO TYLE CO KOPCZYKÓW KRECIKÓW W SPK
( Spk to sanatorium pod kogutem , czyli biorę udział w filmie ,, Lot nad kukułczym gniazdem ), CZYLI BARDZO DUŻO . WTEDY ZACZĘTO NOSIĆ ,, MINIÓWKI ,, , KOSZULE , KURTKI , SPODNIE W DUŻĄ PSTROKATĄ KRATĘ , SPODNIE ROBIONE NA SZYDEŁKU , CZY PRZERÓŻNE RZECZY (Oj. jak ja bym chciał mieć spodnie w kratkę ). TO BYŁO WSZYSTKO EGZOTYCZNE I TE KOLORY… polecam pstryknąć w internecie nazwę ulicy i samemu się przekonać . W TYM OKRESIE W LONDYNIE TJ. W 1962 ROKU CZTERECH CHŁOPCÓW ZAKŁADA KAPELKĘ ,,The Rolling Stones ,,.
Mik JAGGER – śpiew .
Keith Richard – gitara basowa.
Ron Wood - gitara . (Od 1975 )
Charlie Watts – perkusja .
NALEŻY TU WPOMNIEĆ O PANU Ś.P. Brianie Jones , BĘDĄCYM PIERWSZYM CZŁONKIEM STONSÓW . PO KONTROWERSJACH Z JAGGEREMW ODSZEDŁ Z KAPELI I BARDZO TEŻ SZYBKO ODJECHAŁ NA NIEBIAŃSKĄ ŁĄKĘ . WŁAŚNIE TO ON , JAKO GITARZYSTA , W MAJU 1962 ROKU ZAMIEŚCIŁ OGŁOSZENIE W CZASOPIŚMIE ,, Jazz News ,, , ŻE POSZUKUJE MUZYKÓW DO NOWO POWSTAJĄCEGO ZESPOŁU . POJAWILI SIĘ JAGGER , RICHARD , A POTEM DOŁĄCZYŁ WATTS ..CI PANOWIE SWÓJ PIERWSZY KONCERT DALI W ZASTĘPSTWIE ZA KAPELKĘ ,, Blues Incorporated Charliego Wattsa ,, W ,,Marquee Club ,, W POBLIŻU ULICY ,, Carnaby Street ,,!!!!! W TYM KLUBIE GRALI NAJWAŻNIEJSZE INDYWIDUALNOŚCI MUZYCZNE : Alexis Korner , Cyril Davies , Chris Barber , The Yardbirds , Led Zeppelin, The Who , King Crimson , Yes , Jethro Tull , The Jimi Hendrix Experience , Pink Floyd , A W LATACH PÓŹNIEJSZYCH Queen , The Stranglers , Generation X , London , The Police , Skrewdriver , Buzzcocks , The Jam , Joy Division , Wham! , The Cure , Prince , Genesis , Iron Maiden , Marillion , Metallica . SUBKULTURA MODSÓW I ROKERSÓW , KTÓRE W TYM OKRESIE POWSTAŁY , USPOSOBIALI WIZUALNĄ STRONĄ SWINGUJĄCEJ WIELKIEJ BRYTANII , NATOMIAST MUZYKĄ ZAJMOWAŁY SIĘ OPRÓCZ KAPELEK , NOWE PIRACKIE ,, patefoniki ,, . KAŻDEGO DNIA MILIONY SŁUCHACZY NASTAWIAŁY ,, patefonki ,, NA STACJE ,, London ,, , ,, Atlanta ,, NA ,, Swinging Radio Anglii ,,,Radio Caroline ,, , ,,Wspaniały Radio Londyn ,, I NA WIELE INNYCH , KTÓRE NADAWAŁY ZE STATKÓW I NIE UŻYWANYCH WOJSKOWYCH FORTÓW OD SZKOCJI PO UJŚCIE TAMIZY ; WSZYSTKO OCZYWIŚCIE NIELEGALNIE I NADAWANO TYLKO MUZYKĘ I MUZYKĘ . DZIĘKI NIELEGALNYM STACJĄ MŁODZI LUDZIE POZNAWALI INNĄ I NOWĄ MUZYKĄ , KTÓRĄ NIE MOGLI USŁYSZEĆ W RENOMOWANYCH STACJACH ,, petefonikowych ,, , W KTÓRYCH AUDYCJE OGRANICZAŁY SIĘ DO NP. WYBÓR GOSPODYŃ DOMOWYCH , PUSZCZAJĄC MUZYKĘ TYLKO PRZEZ KILKA GODZIN W TYGODNIU . TAK WIĘC , NIE ISTNIAŁA ŻADNA LEGALNA ALTERNATYWA , A BABCIA CZY CIOCIA W LONDYNIE TEŻ CHCIAŁA CZASAMI POSŁUCHAĆ LONDYŃSKIEGO SWINGU !
http://www.youtube.com/watch?v=D-hL7ryCy3YW TYCH LATACH GRAŁA TAKŻE KAPELKA ROCKOWA Z Birminghan ,, The Spencer Davis Group ,, . ZAŁOŻYLI JĄ BRACIA Steve i Muff Winwood . MIELI ZALEDWIE 17-19 LAT , A GRALI , ŻE HEY . TAK WIĘC TEN OKRES , TO TAKŻE OKRES POWSTAWANIA NOWYCH KAPELEK LUB MUZYCZNY ROZWÓJ JUŻ ISTNIEJĄCYCH : The Beatles , The Rolling Stones , The Kinks , The Who , The Small Faces , The Jimi Hendrix Experince , Cream I Pink Floyd . A NA KONIEC COŚ OSOBISTEGO DLA MNIE . IKONĄ MODY I KULTURY OKRESU ZWANEGO ,, Swinging London ,, BYŁA MODELKA I AKTORKA PANI Jean Rosmery ShrimpotonH (nie mylić z dzieckiem Rosemary ) . UWAŻNA JEST ZA JEDNĄ Z PIERWSZYCH SUPERMODELEK NA ŚWIECIE . GRAŁA W FILMIE U BOKU Paula Jonesa ,,Przywilej,,. WYMIARY ; 86,5 – 62 - 86,5 .
http://www.youtube.com/watch?v=UlLRgcjUkvw