Jesteś tutaj: Strona główna / STRYSZEK MUZYCZNY VIII. THE BEATLES I BRYTYJSKA INWAZJA .

STRYSZEK MUZYCZNY VIII. THE BEATLES I BRYTYJSKA INWAZJA .

2014-01-01


http://www.youtube.com/watch?v=aeAQ_TCWglw



,, LIID IT BEE ,,
Gdy nadchodzi dla mnie czas kłopotów,
Przychodzi do mnie Matka Maria.
Mówiąc słowa mądrości: niech tak będzie.
I w mojej czarnej godzinie,
Ona stoi tuż przede mną
Mówiąc słowa mądrości: niech tak będzie.
Niech tak będzie,
Szepcze słowa mądrości: niech tak będzie.

A gdy ludzie o złamanych sercach
Żyją na świecie w zgodzie
Tam odpowiedzią jest: niech tak będzie.
Bo chociaż może są podzieleni,
Wciąż jest szansa, że zrozumieją
Tam odpowiedzią jest: niech tak będzie.
Niech tak będzie,
Tam odpowiedzią jest: niech tak będzie.
Niech tak będzie,
Szepcząc słowa mądrości: niech tak będzie.

I gdy noc jest pochmurna,
Wciąż oświetla mnie blask,
Niech lśni aż do jutra, niech tak będzie.
Budzę się na dźwięk muzyki,
Matka Boska przychodzi do mnie,
Mówiąc słowa mądrości: niech tak będzie.
Niech tak będzie,
Szepcząc słowa mądrości: niech tak będzie

ZESPÓŁ ,,The Beatles ,, TO BRYTYJSKA INWAZJA NA STANY ZJEDNOCZONE AMERYKI . SKŁAD MUZYCZNYCH WOJOWNIKÓW , JAK KTOŚ NIE PAMIĘTA (smutne jest to , że dziewczynki , które uczę grać na gitarze , a niektóre mają po 13 lat , nie wiedzą co to było ,, the beatles ,, natomiast znają kapelki disco polo . Nawet , gdy bywałem jeszcze w Łódzkich pubach , mało kto wiedział cokolwiek o beatlesach .Teraz przynajmniej czytając tą moją pisemną zabawę w stryszek muzyczny , coś tam się dowiedzą . . . Tylko , kto to czyta ? Ja na pewno )       

John Lennon- gitary , śpiew .                                         
Paul McCartney – gitara basowa ,vocal …
George Harrison –gitary , vocal …
Ringo Star –perkusja , vocal ….                 

WSZYSTKO ZACZĘŁO SIĘ W LIVERPOLU W ANGLII I SZYBKO OGARNĘŁO NASTOLATKÓW CAŁEGO ŚWIATA . (troszeczkę w komunistycznej Polsce ) CI CZTEREJ CHŁOPCY Z BIEDNEGO PORTOWEGO MIASTA BĘDĄCY NIEGROŹNYMI BUNTOWNIKAMI WOBEC KONWENCJI MUZYCZNEJ W ANGLII I Z KRZYKLIWĄ MUZYKĄ ZYSKALI SŁAWĘ O KTÓREJ NAWET NIE MOGLI ŚNIĆ I TAK NAPRAWDĘ , TO CHYBA JEJ NIE PRAGNĘLI . NAWET NAZWA ,, The Beatles ,,  KTÓRĄ WYBRALI JEST KONTROWERSYJNA I JAK NA IRONIĘ , TO ICH SUKCES , KTÓRY ODNIEŚLI POSKROMIŁ WYZNAWANĄ PRZEZ NICH DEWIZĘ ,, nie dbam o nic ,, . MIMO , ŻE TO WSZYSTKO SPRAWIŁO , IŻ CZULI SIĘ CZASAMI ZDEZORIENTOWANI , A MOŻE I PRZERAŻENI , CI CZTEREJ CHŁOPCY ZYSKALI SWÓJ CHARAKTER I ZBLIŻYLI SIĘ DO SIEBIE ,TWORZĄ REWOLUCJĘ W CAŁEJ MUZYCE ROZRYWKOWEJ NA ŚWIECIE . ONI NIE ROBILI NIC BY ZACHWYCAĆ I WŁAŚNIE PRZEZ TAKIE ZACHOWANIE , ZACHWYCILI NAJBARDZIEJ SUROWYCH KRYTYKÓW . ZANIM JEDNAK PRZYBYLI W 1964 ROKU DO STANÓW , JUŻ OD CZTERCH LAT BYLI FENOMENEM MUZYCZNYM W EUROPIE , A ICH UTWORKI BYŁY NA SZCZYTACH LIST PRZEBOJÓW , WYTWÓRNIE MUZYCZNE NATOMIAST PRZEŚCIGAŁY SIĘ W PODPISYWANIU KONTRAKTÓW Z NIMI . ZACZĄŁ SIĘ SZAŁ NA BEATLESÓW , A MŁODZI LUDZIE W LONDYNIE NAWET KUPOWALI SOBIE PERUKI Z DŁÓŻSZYMI WŁOSAMI , ABY TROCHĘ PRZYPOMINAĆ PANÓW Z KAPELKI . BYLI NIESAMOWICI DLA NASTOLATKÓW I MOŻNA BYŁOTYLKO LUBIĆ LUB NIE LUBIĆ BITELSÓW , A PO ŚRODKU NIC NIE BYŁO . ICH KONCERTY PRAKTYCZNIE BYŁY ZAKRZYKIWANE PRZEZ WIELBICIELI . POSŁUCHAMY KRZYKÓW NASTOLATEK . . .


http://www.youtube.com/watch?v=k7Yb6QSUtpY


WRACAMY NA CHWILĘ DO POLSKI Z LAT 1963 . KOMUNA NADAL TRZYMA TWARDO SWOJĄ ŁAPKĘ NA TYM CO WIĄŻE SIĘ Z POLSKĄ MUZYKĄ . POWSTAŁO W TYM ROKU KILKA ZESPOŁÓW , KTÓRE W LATACH NASTĘPNYCH CIESZYŁY SIĘ DUŻĄ POPULARNOŚCIĄ . W TECHNIKUM HANDLOWYM W SZCZECINIE POWSTAŁA JUŻ W 1959 GRUPA WOKALNA ZAŁOŻONA PRZEZ NAUCZYCIELA EKONOMII I MUZYKI , KTÓRA PRZYJĘŁA NAZWĘ ,, Filipinki ,, , LECZ JEJ POPULARNOŚĆ PRZYPADŁA NA LATA 1963/65 ROK . WYSTĄPIŁY W STYCZNIU 1963 ROKU W AUDYCJI W PATEFONIKU , A NASTĘPNIE W TELEWIZJI I W TYM ROKU W MAJU OTRZYMAŁY OFICJALNĄ NAZWĘ . W TYM TEŻ ROKU KONCERTOWAŁY JUŻ ZA GRANICĄ (NRD , SZWECJA )I JESIENIĄ NAGRAŁY PIERWSZĄ PŁYTĘ . KONCERTOWAŁY TAKŻE ; ANGLIA , BUŁGARIA , FRANCJA , KANADA , USA , ZSRR (jak fajnie piszę się teraz ZSRR )W 1967 ZESPÓŁ POSTANOWIŁ ZMIENIĆ STYL I REPERTUAR , DOSTOSOWUJĄC SIĘ DO REWOLUCJI W MUZYCE MŁODZIEŻOWEJ I ZMIENIAJĄC KEROWNIKA ZESPOŁU PANA JANIKOWSKIEGO NA ŚWIĘCICKIEGO . 1968 ROKU WYGRAŁY TELEWIZYJNĄ GIEŁDĘ PRZEBOJÓW (to już pamiętam ) PIOSENKĄ ,, Nie ma go ,, . GRUPA ZAPRZESTAŁA DZIAŁALNOŚĆ W 1974 ROKU, A WIĘC ŚPIEWALI 15 LAT . . . JAK JUŻ PISAŁEM , DOSZEDŁEM DO JEDYNEGO I TYLKO JEDYNEGO WNIOSKU NA SYLWESTRA 2013 W SPK , ŻE CHYBA TROSZCZKĘ SIĘ POSTARZAŁEM I Z TEGO POWODU OSTANIO SŁUCHAM NAWET FILIPINKI . . .


http://www.youtube.com/watch?v=jPPxOD8e_X0


CZYŻ NIE JEST TO FAJNY UTWOREK???? POWSTAŁA TAKŻE KAPELKA ,,Tajfuny ,, , A W GDAŃSKU POWSTAJE ZESPÓŁ ,, Pięciolinie ,, , Z KTÓRYCH POWSTAJE JEDNA Z WAŻNIESZYCH KAPELEK ,,Czerwone Gitary ,,.(O Czerwonych Gitarach za tydzień , lub za dwa . Zobaczymy ). POWSTAJE ZESPŁÓŁ WOKALNY ,, Alibabki ,, , A Ś.P. CZESIO NIEMEN , KTÓRY W LATACH POPRZEDNICH ŚPIEWAŁ PIOSENKI POŁUDNIOWO – AMERYKAŃSKIE , NAGRAŁ SWÓJ PIERWSZY WIELKI PRZEBÓJ ,, Wiem , że nie wrócisz ,, , KTÓRY NA ZAWSZE POZOSTANIE KOJARZONY Z JEGO NAZWISKIEM .TAK WIĘC W 63 ROKU ,, COŚ TAM ,, RUSZYŁO W POLSKIEJ MUZYCE . TEN UTWOREK TAJFUNÓW NIŻEJ , KTÓRZY TROCHĘ ,, zżynali ,, Z KAPELKI ,,The Shadows ,,TEŻ GRALIŚMY Z Ś.P. BRATEM , GDY BYLIŚMY W 5 KLASIE PODSTAWOWEJ . . .


http://www.youtube.com/watch?v=x1p6yEz3Q-M


NAJSTARSZYM DZIAŁAJĄCYM POLSKIM ZESPOŁEM MUZYCZNYM ZAŁOŻONYM W 1963 ROKU JEST ,, Tercet Egzotyczny ,, ZNANY TAKŻE POD NAZWĄ ,, Isabela’s Vocal Group ,, . WYKONUJE MUZYKĘ W STYLU LATYNOAMERYKAŃSKIM , A WOKALISTKĄ DO DZISIEJSZEGO DNIA JEST PANI ,, Izabela Skrybyt – Dziewiątowska ,,. POWSTAŁ Z INICJATYWY Zbigniewa Dziewiątkowskiego , LECZ GŁÓWNĄ WOKALISTKĄ JEST IZABELA , ŻONA . AUTOREM MUZYKI DO WIĘKSZOŚCI PIOSENEK BYŁ PAN Dziewiątowski , ZAŚ SŁOWA PISALI NAJLEPSI POLSCY TEKŚCIARZE . ZESPÓŁ WYRÓŻNIAŁ SIĘ CHARAKTERYSTYCZNYM IMAGEM , NA KTÓRE SKŁADAŁY SIĘ MEKSYKAŃSKIE STROJE I SOMBRERA . PIERWSZA WIZYTA W USA ZAKOŃCZYŁA SIĘ RECENZJĄ W NAJWAŻNIEJSZEJ GAZECIE CODZIENNEJ ,, The New York Times ,, ,KTÓREJ RCENZENT STWIERDZIŁ , IŻ TERCET EGZOTYCZNY WYKONUJE UTWÓR ,, CU-CU-RU-CO PALOMA ,, LEPIEJ NIŻ AMERYKAŃSKI PIOSENKARZ I AKTOR Harry Belafonte ,, . ( brak jest tego utworku na you toube ) PODCZAS NASTĘPNEJ WIZYTY TERCET WYSTĄPIŁ JUŻ W NAJBARDZIEJ PRESTIŻOWYCH SALACH AMERYKAŃSKICH MIAST . WYSTĘPOWALI TAKŻE WSPÓLNIE W PARYŻU Z CHARLESEM AZNAVOUREM . W USA ZESPÓŁ BYŁ AŻ 49 RAZY I KONCERTOWAŁ TAKICH PAŃSTWACH JAK HOLANDIA , NIEMCY , SZWECJA , DANIA I GRECJA . GRUPA TA JEDNAK BYŁA I JEST IGNOROWANA PRZEZ POLSKIE MEDIA , A CZĘSTO POJAWIAŁY SIĘ U KRYTYKÓW SŁOWA  ,, usposobienie kiczu ,, . KICZEM DLA MNIE TO JEST POLSKIE DISCO POLO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


http://www.youtube.com/watch?v=8JKw6Ux89tU


I TAK . W 1964 ROKU ,,The Beatles ,, WYBIERA SIĘ DO STANÓW LECZ JUŻ JAKO ZNANA GRUPA , BO ICH KAWAŁKI MUZYCZNE ZAJMUJĄ CZOŁOWE MIEJSCA NA LISTACH PRZEBOJÓW . UTWORKIEM , KTÓRY BYŁ PRZEPUSTKĄ DO USA BYŁ UTWOREK ,, I Want to Hold Your Hand ,,, KTÓRY PODBIŁ AMERYKĘ I BYŁ  OKREŚLANY PRZEZ PREZENTERÓW Z ,, patefonika ,, JAKO MIESZANKA MOCNEGO Rock & Rollowego BEATU I STYLU Surf. BYŁ ON W USA NA PIERWSZYM MIEJSCU LISTY PRZEBOJÓW PRZEZ 4 MSC . MENAGER The Beatles SZYBKO ZORGANIZOWAŁ PROMOCYJNĄ TRASĘ KONCERTOWĄ TRWAJĄCĄ TYLKO DZIESIĘĆ DNI PO STANACH ŁĄCZNIE Z WYSTĘPEM W PROGRAMIE TELEWIZYJNYM ,,The Ed Sullivan Show ,, . The Beatles ZA TRZY WYSTĘPY W TYM PROGRAMIE PLUS PIĘĆ BILETÓW W OBIE STRONY ORAZ ZA KOSZTY POBYTU W USA OTRZYMALI 10 TYSIĘCY DOLARÓW . 7 LUTEGO W 1964 ROKU LOT PANNAM WYLĄDOWAŁ Z CZTEREMA DŁUGOWŁOSYMI , JAK NA TAMTE CZASY , CAŁE LOTNISKO J.F . KENNEDY’EGO W NOWYM JORKU BYŁO JUŻ WYPCHANE FANAMI . ZACZĘŁA SIĘ … ZACZĘŁA SIĘ BRYTYJSKA INWAZJA , GDZIE UCZNIOWIE Rock & Rolla UCZYLI TEJ MUZYKI NAUCZYCIELI . . .


http://www.youtube.com/watch?v=OMNPPwq8I2Y


TAK WIĘC , JUŻ NA LOTNISKU AMERYKAŃSKIE FANKI MAŁOLATKI SIKAŁY W MAJTKI I SZALAŁY NA ICH WIDOK , A BYŁO ICH BARDZO DUŻO . . . OJ. BARDZO DUŻO . POJECHALI NIE ZATRZYMUJĄC SIĘ NIGDZIE CZTEREMA CADILACAMI DO LUKSUSOWEGO PIĘCIOGWIAZDKOWEGO HOTELU ,, Plaza ,,, KTÓRY ZNAJDOWAŁ SIĘ NA Manhatanie PRZY SKRZYŻOWANIU CENTRAL PARK SOUTH I PIĄTEJ ALEI .TAK O TO NOWY JORK POWITAŁ BITELSÓW I TZW. ,, Bitelmania ,, DOSIĘGŁA NOWO JORCZYKÓW . A WIĘC POPATRZYMY NA ICH KONCERT Z DRUGIEJ TRASY KONCERTOWEJ Z 15 SIERPNIA 1965 NA ,, Shea Stadium Show ,, , KTÓRY JEST OKREŚLANY JAKO JEDEN Z NAJBARDZIEJ ZNANYCH KONCERTÓW SWOJEJ EPOKI . USTANOWIONO TAM REKORD FREKWENCJI , A BYŁO TAM 55.OOO FANÓW I ZAROBIONO 304.000 DOLARÓW . MATERIAŁY FILMOWE WYKONANE NA KONCERCIE POKAZUJĄ WIELE NASTOLATEK I PŁACZĄCE KOBIETY , KRZYKI , A NAWET OMDLENIA . HAŁAS BYŁ TAKI , ŻE TŁUM OCHRONIARZY ZAKRYWAŁ SWOIMI RĘKOMA UCZY . POZIOM OGŁUSZAJĄCY SPOWODOWANY PRZEZ HAŁAS TŁUMU BYŁ TAK DUŻY , ŻE MIĘDZY ZESPOŁEM , A PUBLICZNOŚCIĄ NIE BYŁO NIC SŁYCHAĆ . NIE SŁYSZELI SIĘ TEŻ WZAJEMNIE BITLESI POMIMO , ŻE ZASTOSOWANO , JAK NA TAMTE CZASY , NAJGŁOŚNIEJSZE 100 WATOWE GŁOŚNIKI , A SAM KONCERT TRWAŁ TYLKO 30 MINUT , LECZ TAKIE BYŁY TYPOWE KONCERTY. WNIOSEK BYŁ PROSTY Z TEGO KOCERTU , ŻE NA TAKĄ SKALĘ IMPREZY SIĘ OPŁACAJĄ , LECZ POTRZEBNA JEST LEPSZA APARATURA NAGŁAŚNIAJĄCA .


http://www.youtube.com/watch?v=M3urnKNeEoQ


W TRZECI DZIEŃ PIERWSZEGO POBYTU W NOWYM JORKU ,, The Beatles ,, WYSTĘPUJE PIERWSZY RAZ W PROGRAMIE TELEWIZYJNYM Eda Sullivana , KTÓRY ICH ZAPROSIŁ DO USA , GDY ZOBACZYŁ SYTUACJĘ NA LOTNISKU W LONDYNIE JAK FANI WITAJĄ PRZYJAZD The Beatles . ZAGRALI W PROGRAMIE KILKA SWOICH STANDARDÓW I WYSTĘP BYŁ CAŁKIEM UDANY , A OGLĄDAŁO ICH 73 MILIONY WIDZÓW , CZYLI PRAWIE CAŁE STANY ZJEDNOCZONE !!!! W 1964 ROKU LICZBA MIESZKAŃCÓW USA WYNOSIŁA 100 MILIONÓW . (Jak oni to obliczają ile ludzi w danej chwili ogląda ,, coś tam ,, w telewizji . Może mi ktoś pomoże to rozpracować . Ja to wiem słuchając wywiadu z Lennonem i skrótowo ten wywiad opisując )POLICJA TWIERDZIŁA , ŻE BYŁA TO JEDYNA NOC W ROKU W KTÓREJ BYŁA BARDZO MAŁA LICZBA PRZESTĘPSTW , KRADZIEŻY SAMOCHODÓW I ROZBOJÓW . DZIEŃ PO WYSTĘPIE W TELEWIZJI ,,The Betales ,, , ZAGRALI PIERWSZY KONCERT W ,,Live in Washington Coliseum ,, , A POJECHALI DO WASZYNGTONU POCIĄGIEM Z POWODU BURZY ŚNIEŻNEJ , NASTĘPNIE POJECHALI DO MIAMI I WRÓCILI DO NOWEGO JORKU . BYŁY TO DLA USA NAJWAŻNIEJSZE DWA TYGODNIE MUZYCZNE W TAMTYCH LATACH . . . I PATRZYMY NA SZALEŃSTWO W WASZYNGTONIE . . .


http://www.youtube.com/watch?v=bb3K0S3-T18


JUŻ PO POWROCIE I PO DZIESIĘCIU DNIACH ,,The Beatles ,, ZACZĘLI KRĘCIĆ SWÓJ PIERWSZY FILM ,, Po ciężkim dniu ,, , W TYM CZASIE MIELI TEŻ KONCERTY W PARYŻU ,GDZIE TOWARZYSZYŁ IM REŻYSER Richard Lester , ABY POOBSERWOWAĆ W REALU CZTERECH MUZYCZNYCH CHŁOPAKÓW I O TYM OPOWIADA TEN FILM . FILM TEN KONCENTRUJE SIĘ NA ZJAWISKU ,, beatlemani ,, , TAKI KOMIKS , FARSA COŚ W STYLU BRACI ,, Marx ,, , LECZ ZOSTAŁ DOBRZE PRZYJĘTY PRZEZ KRYTYKÓW I POZOSTAJE JEDNYM Z NAJBARDZIEJ WPŁYWOWYCH MUSICALI . POTEM BITELSI WYRUSZYLI W OGÓLNO ŚWIATOWĄ PODRÓŻ W KTÓRĄ PRZED NIMI NIKT TAKIEJ NIE ODBYŁ Z WYJĄTKIEM Elviska Presley’ka . A WIĘC Dania , Australia , Wielka Brytania I ponownie USA , GDZIE ZAGRALI 26 KONCERTÓW W TYM NA ,, Shea Stadium Show ,, O KTÓRYM PISAŁEM . GDY DOTARLI DO USA NIE BYLI JUŻ W STANIE GRAĆ NA ŻYWO , A GRALI 6/8 GODZIN DZIENNIE , A WIĘC ZESZLI DO DWUDZIESTO- MINUTOWYCH KONCERTÓW I MIN. BYLI Z TEGO ZNANI , ZNANI W USA Z KRÓTKICH KONCERTÓW . BITELSI BYLI TEŻ REPREZENTANTAMI NONKONFORMIZMU , A TEGO OCZEKIWALI NASTOLATKOWIE I OTRZYMALI TO W MUZYCE .TRZEBA TEŻ POWIEDZIEĆ O TYM , CO MNIE I PARĘ OSÓB Z TEGO FORUM INTERESUJE , ŻE . . . i tu trzeba trochę włączyć inne sprawy . KOŃCZYŁ SIĘ JUŻ W TYCH LATACH RUCH BEATNIKÓW , KTÓRY WYWODZIŁ SIĘ Z BEAT GENERATION . JAK WSZYSTKIM WIADOMO ,, Beat Generatin ,, BYŁ NIEFORMALNYM AWANGARDOWYM RUCHEM KULTUROWO-LITERACKIM , PROPAGUJĄCY IDĘ NONKONFORMIZMU I SWOBODY TWÓRCZEJ , KTÓRY POWSTAŁ W LATACH 50 tych . NAZWA RUCHU POCHODZI OD ANGIELSKIEGO SŁOWA ,, beat ,, I MA POWIĄZANIA MUZYCZNE , SZCZEGÓLNIE PODKREŚLANE W POWIEŚCI Jacka Kerouaca ,, W drodze ,, . TERMIN ,,upbeat ,, OZNACZA NIEAKCENTOWANE UDERZENIE , CZĘSTO OSTANIE W TAKCIE , CZYLI ŻYWE , SZYBKIE TEMPO . BEATNICY DALI PODSTAWY DO POWSTANIA W LATACH 60 tych REWOLUCJI HIPISOWSKIEJ . BITELSI REPREZENTOWALI NONKONFORMIZM . W SIERPNIU 1966 ROKU BITELSI PONOWNIE WYBRALI SIĘ W TRZECIĄ JUŻ TRASĘ KONCERTOWĄ PO USA . KIEDY BITELSI GRALI W KANSAS CITY W CIĄGU KILKU MINUT WYWRÓCONO BARIERKI I WSZYSCI WIDZOWIE NAGLE ZNALEŹLI SIĘ NA BOISKU . NA DODATEK ZOSTAŁA WYWRÓCONA PRZYCZEPA CAMPINGOWA W KTÓREJ BYLI PANOWIE The Beatles I Z TRUDEM POLICJA DAŁA SOBIE RADĘ Z NASTOLATKAMI . KONCERT SIĘ JEDNAK ODBYŁ , BO WSZYSCY MUSIELI OPUŚCIĆ BOISKO , A PO KONCERCIE PONOWNIE ROZHISTERYZOWANE NASTOLATKI WLECIAŁY NA STADION…TO BYŁA NAPRAWDĘ INAWZJA MUZYCZNA .


http://www.youtube.com/watch?v=14ijT4RVERY


WSZYSTKO ZACZĘŁO SIĘ JEDNAK WYMYKAĆ Z POD KONTROLI KIEDY The Beatles WRÓCILI DO ANGLII I PREMIER BRYTYJSKI OZNACZYŁ WSZYSTKICH CHŁOPCÓW ORDERAMI IMERIUM BRYTYJSKIEGO ; DECYZJA TA WZBUDZIŁA WIELE KONTROWERSJI , A TEN GEST W CISNĄŁ ZESPÓŁ W MROWISKO POLITYKI . W MARCU 1966 ROKU JOHN LENNON POWIEDZIAŁ ZAMNIENNE SŁOWA , ŻE The Beatles SĄ BARDZIEJ POPULARNI NIŻ JEZUS . WTEDY SŁOWA TE NIE SPOTKAŁY SIĘ Z JAKIMŚ WIĘKSZYM ODZEWEM , LECZ KIEDY BITELSI UDALI SIĘ DO USA W OSTANIĄ TRASĘ , TA WYPOWIEDZIANA ,, od nie chcenia ,,UWAGA ZACZĘŁA GO PRZEŚLADOWAĆ . W POŁUDNIOWEJ AFRYCE ZAKAZANO SPRZEDAŻY PŁYT BITELSÓW , ALE TO W USA ZACZĘTO PALIĆ PŁYTY , A GRUPA PONOWNIE ZNALAZŁA SIĘ W CENTRUM NEGATYWNEJ UWAGI . W SIERPNIU JUŻ BARDZO ZMĘCZONY LENNON , ZOSTAŁ ZMUSZONY DO PRZEPROSIN W TRZECH AMERYKAŃSKICH STACJACH TELEWIZYJNYCH .TO BYŁA OSTANIA KROPLA PRZEPEŁNIAJĄCA MIARĘ . PO OSTATNIEJ TRASIE W USA , KIEDY KU KLUX KLAN PALIŁ PŁYTY BITELSÓW , A Z LENNONA ZROBIONO SATANISTĘ I GRUPA ZDECYDOWAŁA , ŻE MA DOSYĆ KONCERTÓW . 11 LISTOPADA W 1966 ROKU JOHN LENNON JAKO VIP , MA OKAZJĘ WEJŚĆ DO GALERII ,, Indica Johna Dunbra ,, I PO OBEJRZENIU EKSPOZYCJI ZOSTAJE MU PRZEDSTAWIONA JAPOŃSKA ARTYSTKA YOKO ONO . I PO INAWZJI I PO BITELSACH . . . pogadamy w następnych wpisach .


http://www.youtube.com/watch?v=OEo9Bh679wM

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

do góry tworzenie stron internetowych